Saphi İşletim Sistemi Nedir?

Saphi İşletim Sistemi

Öncelikle Saphi işletim sisteminin sadece Philips tarafından kullanımda olduğunu söylemek istiyorum. Philips uzun süredir kullandığı Android işletim sistemi varken neden şimdi Saphi işletim sistemi ile çalışan modelleri üretmeye başladı? Yada neden yeni bir işletim sistemi ile çalışmaya başlamış olmasına rağmen hala Android işletim sisteminden vazgeçmedi? Hatta neden Android gibi bir işletim sistemi varken yeni arayışlara girildi? Bu soruların cevaplarını tek tek vereceğim.

Saphi OS Nedir?

Saphi Philips’in bazı tv modellerinde kullanmaya başladığı hatta denemeler yaptığı yeni işletim sistemidir. Bu işletim sistemi hakkında detaylı bilgi edinmek ve bu içerik ile insanların erişimine açmak istedim ve bunun için izlediğim yol şöyle oldu;

Önce Philips tv bölümünde bölgesel olarak faaliyet gösteren bir yöneticiye ulaşıp Saphi işletim sisteminin Android işletim sisteminden farkının ne olduğunu sordum. Kendisi ise bu konuda bilgisi olmadığını söyledi. Sonra Philips müşteri hizmetlerini arayıp tv departmanına bağlandım ve aynı soruyu onlara sordum, aldığım cevap değişmedi; müşteri hizmetleri de bu konuda herhangi bir bilgiye sahip değiller. Bu noktaya kadar yaşananlar şaka gibi değil mi…

Tabii ki pes etmedim. Türkiye’de bu işletim sistemi hakkında zerre bilgi yok bende yabancı kaynakları inceleyeyim dedim ve onlardan da bulabildiğim bilgiler sınırlı ve zaten kendi deneyimim ile elde ettiğim bilgilerdi. Sonuç olarak karşımızda kimsenin hakkında bilgi sahibi olmadığı muamma bir işletim sistemi var.

Saphi Smart Menüsü

Saphi Hakkında (Yabancı Kaynak) Bilgileri

Saphi işletim sistemi ile ilgili yabancı kaynaklarda sürekli tekrarlanan bilgiler kısaca bu işletim sisteminin Android ile yarışabilecek kapasitede olmadığı ve Philips’in daha şimdiden bu işletim sistemini kaderine terk ettiği yönünde. Halihazırda kısıtlı uygulama mağazası ve bir çok video artı ses formatlarını desteklemediği yönünde ki serzenişler de cabası.

Bu bahsettiğim konulardan sadece bir kaçına göz atmak için buraya bakabilirsiniz.

Saphi Hakkında Gözlemlerim

Benim Saphi işletim sistemine sahip bir tv ile deneyimim iseçok farklı sonuçlar doğurmadı. Genel olarak hala yavaş, uygulama sayısı az ve arayüzünün heyecan verici olmadığını söyleyebilirim. İleride Philips bu işletim sistemine nasıl davranır bilmem ancak şu anda para edecek durumda görünmüyor.

Televizyon almak isterken kendinize bir iyilik yapın ve “televizyon alırken dikkat edilmesi gerekenler” başlıklı yazımı okuyun derim. Bu içerikten faydalandıktan sonra çok daha bilinçli bir tv müşterisi olacağınızı garanti ediyorum.

Ayrıca Saphi hakkında ki bilgiler sizin için tatmin edici olmadı ise diğer işletim sistemlerinden birini seçmenize yardımcı olacağına inandığım “WebOS, Tizen ve Android karşılaştırması” başlıklı yazımı okumanızı öneririm.



source https://konuanlatimi.net/saphi-isletim-sistemi/

Yorumlar