Daimicilik Nedir?

Konu Anlatımı - Konu Anlatımı ve sosyal içerik platformu

Daimicilik Nedir? kısaca açıklayacak olursak aklı her şeyden üstün tutan ve insan hayatının en güçlü yanının akıl olduğunu gören bir eğitim felsefesi, düşünce biçimidir. Bu düşünceye sahip kişiler eğitimin, bölgelere, ülkelere göre değişmesi yerine evrensel nitelikli gerçekler baz alınarak şekillenmesi gerektiğiniz savunurlar. Daimicilik düşüncesine göre insanın ahlaki değerleri değişmez. Evrensel bir değer anlayışına sahiptir. İnsanda bu değer anlayışına göre yetiştirilmelidir. Eğitim, basit bilgi birikimi sağlamak yerine kişinin doğru, ahlaklı ve sağlıklı bir insan tipi oluşturmasıyla ilgilenmelidir. Böylece eğitim, evrensel, değişmeyen değerleri öğrenciye aktarmakla meşgul olmalıdır. Burada öğrencinin özgürlüğü yoktur. Yeter ki öğrenciler zeki, değerlere önem veren, düşünce kabiliyetleri gelişmiş ve terbiyeli bireyler olsun. Daimicilik Nedir? sorusu sadece bireylerin zihinsel gelişimi üzerine odaklanmış bir düşünce sistemi olarak cevaplayabiliriz.

En önemli hedefi; akıllı ve zeki bireyler yetiştirmektir. Bu nedenle eğitim denen şeyin öğrenci zihnini geliştirecek çalışmalara ağırlık vermesi gerektiğini savunur. Bu eğitim biçimi birçok idealist tarafından kabul edilmektedir. Temelinde ise Klasik realizm gerçekliği vardır. Daimicilere göre insan doğası dünyanın her yerinde birbirine benzer ve akıl bir insanın en önemli özelliğidir. Bu sebeple eğitimin tek amacı olmalıdır. İnsanı insan olarak yetiştirme temelli olmalıdır. Çağ ve zamanda belirlenen yeni düzene göre öğrenciler evrensel olarak her yerde aynı şekilde yetiştirilmelidir.

Daimici düşünceye göre eğitim, öğrenciyi hayata ve gerçekliğe hazırlamak için çabalamalıdır. Tabi ki bunu yaparken ahlaki ve dini değerlere önem vererek karakter oluşturma eğitimine ağırlık verilmelidir. Öğrenciler kendi özgür iradelerine göre sevdikleri şeyleri değil, önemli olan değişmez değerleri ve hayat bilgilerini öğrenmelidir. Kısaca okul, hayata hazırlık olmalıdır. Gerçeklik ve değerler; kişinin özgür iradesine bırakılamayacak kadar değerlidir.

Daimici Eğitim Anlayışı Nasıl Olmalıdır?

Daimici düşüncesine göre öğretmen bazlı bir eğitim olmalıdır. Öğretmen egemenliğinde yapılan bu eğitim Sokratik yöntem kullanılarak konular işlenmelidir. Öğrencinin ilgi ve istekleri kabul edilemez. Öğretmen otoritesi ise vazgeçilemez bir önemdir.

Daimici geleneksel, tutucu ve değişime karşı bir eğitim anlayışına sahiptir. Öğretmen eğitimin merkezinde ve aktif bir rol üstlenir. Öğrenciler ise pasif olmalı, değişim asla olmamalı, değişmez kesin niteliği taşıyan değerlerin öğretilmesi, özgür birey olunmaması, öğretilen bilgiler de yorumlara izin verilmemesi ilkelerine sıkı sıkıya bağlıdır.

Daimicilik Düşüncesinin İlkeleri

  • Değişmez, kurallar bütününe uygun evrensel eğitim modeli olmalıdır.
  • Evrensel ve değişmez gerçeklere uyum sağlamak için eğitim olmalıdır.
  • Eğitim entelektüel bir tarzda olmalı ve çocuğa düşünme yeteneği kazandırmalıdır.
  • Öğrenciler hem aklının hem de özgürlüğünün tüm sorumluluklarını alabilecek şekilde eğitilmelidir.
  • Öğrencilerde özgürlük ile sorumluluk birbirlerini tamamlamalıdır. Birey sorumluluğunu aldığı oranda özgür olmalıdır. Sonuçlarına katlanabildiği oranda özgür yaşayabilmelidir.
  • İnsanlar değişmez değiştirilmesi mümkün olmayan gerçekleri kavradıklarında ve uyum sağladıklarında toplumlar sağlıklı yaşama kavuşur.
  • Eğitim hayatın simülasyon hali değil hayata hazırlayan prova olmalıdır. Amaç insan zihnini geliştirmektir. Ancak bu gelişim sağlanırken değişmez kuralların sorgulanmaması, gerçekleri kabul etmesi öğretilmelidir.
  • Düşünme yeteneğini geliştirecek tarzda eğitimler verilmelidir.
  • Öğrencilere dünyayı tüm gerçeklikleri ile anlatacak bilgilere aktarılmalıdır.
  • Klasik eserler ile eğitim verilmelidir.

Daimici Yaklaşıma Göre Birey Nasıl Olmalıdır?

Birey otoriteye boyun eğen, düşünce yapısı gelişmiş ancak evrensel değerlere göre hareket edebilecek bir yapıda olmalıdır. Aklın ön planda tutulduğu, onun dışında ilgi alanlarının öneminin olmadığını, isteklerin hiçbir şey ifade etmeyip kontrol altında tutulması gerektiğini savunur. Özgürlük ise sonuçlarına katlanabilme sorumluluğunu alabileceği oranda olmalıdır. Geleneksel bir tarzda olmalı ve değişimlerden uzak durmalıdır. Daha önceden belirtilmiş evrensel ilkeler doğrultusunda yaşamalı ve bunun dışına çıkmamalıdır. Okulda öğretmen otoritesi gerçek hayatta devlet otoritesini temsil ettiğini ve bu yüzden yorum yapmanın yanlış olduğunu düşünür. Olanı olduğu gibi kabul eder ve öğretilenlerin gerçekliği olarak gören bireyler olmalıdır.

Daimicilik Nedir? içeriği Konu Anlatımı sitesinden alıntıdır.



source https://konuanlatimi.net/daimicilik-nedir/

Yorumlar