SEO Analiz Google Sıralama Yarışması

Konu Anlatımı - Konu Anlatımı ve sosyal içerik platformu

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması nedir? Bu soru son dönemde birçok kişinin Google sıralamalarında en çok vakit geçirdiği soru diyebiliriz. Bunun olmasındaki amaç ise aslında sıralamada hangi sitenin lider olduğunu görmek.

Bu içerikte SEO yarışmasına dair her türlü bilgiye yer vermeye çalışacağım.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Nedir?

SEO Analiz Facebook Grubu ve Moradam yöneticisi SEçkin Talanöz tarafından ilk defa duyurulmasının ardından hızla büyüyen ve adından söz ettirmeye başlayan yarışmanın tüm detayları aşağıda;

SEO yarışması, katılımcılarının “SEO Analiz Google Sıralama Yarışması” kelimesinde Google aramalarında en iyi sıralamayı alma çabasından ibaret. Bu amaç uğrunda yapılan bir çok farklı SEO tekniği denemesi ile beraber sıralamalar çok hızlı şekilde değişim gösteriyor olsa da yarışmanın başından beridir lider hiç değişmedi. SEO yarışması hakkında genel bilgiler bu şekilde şimdi ise yarışmanın katılımcı ve sponsorlarını kısaca tanıyalım.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Katılımcıları

55 katılımcı ile devam eden yarışmada tüm domainler yarışma başlangıç tarihinden en fazla 120 gün öncesine kadar alınmış domainlerdir. Tüm yarışmacı web adresleri aşağıda;

  • 6608522.com
  • adamtouilseo.com
  • alperozbay.xyz
  • anadolukavagi.net
  • arackiralago.com
  • aramaxi.com
  • arleno.com
  • bilgiko.com
  • birisi.net
  • burcyorumla.com
  • e-acente.site
  • eastbaymuscle.com
  • emabijuteri.com
  • eskrimistanbul.com
  • eyupkoc.com.tr
  • farikawebtasarim.com
  • fonsuzgazete.com
  • googleseo.pw
  • guvenliksistemleriizmir.com
  • haberseko.com
  • hardwarejail.com
  • iyinet2012seoyarismasi.org
  • kocaelidayanisma.org
  • kutsalmedya.com
  • marashaber.org
  • mcelikdemir.com
  • muhasebegonulluleri.com
  • nostalji.site
  • Oxfordacademy.nl
  • psikolog35.com
  • rahatayaklar.com
  • referanshaberler.com
  • regexart.com
  • rushcaptain.com
  • seo-yarismasi.com
  • seoanalizuzmani.gen.tr
  • Seoc.xyz
  • seohizmetleri.xyz
  • seoiscisi.com
  • seokoloji.gen.tr
  • seokursu.tv.tr
  • SEOrapor.com
  • seoyarismacisi.com
  • seoyarismasi.gq
  • seoyarismasi.xyz
  • siralamayarismasi.xyz
  • sokakhaber.net
  • teknonoktasi.com
  • thportali.com
  • turkoyunlari.com
  • umutparlak.com
  • uskudarnakliyati.biz.tr
  • vizyonhaber.net
  • wemseo.com
  • wpdersler.com

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Sponsorları

Yarışma başlangıcında sadece Moradam sponsorluğu ile başlamış olmasına rağmen daha sonra birçok önemli kişi ve firmanın katılımı ile sponsor sayısı artış gösterirken aynı oranda ödüller de artış gösterdi. İşte tüm sponsorlar;

  • MORADAM (Yarışma Ana Sponsoru) : Toplam 4000 TL
  • SEO Kitabı – Ayhan Karaman imzalı : ilk 5 yarışmacıya SEO Kitabı
  • Güzel Hosting : Toplam 3 kişiye hosting – Birinciye 3 domain
  • msreklam.com.tr : ilk 5 kişiye uzaktan kumandalı led ampül
  • Volkan Deniz ikiz : 500 TL para ödülü
  • Selahattin.com : 1000 TL para ödülü
  • Webactueel.nl : 1500 TL para ödülü
  • Saruhan Ajans : 1500 TL para ödülü
  • Erkan Eriden : 1000 TL para ödülü
  • Hosting.com.tr : İlk 3’e Hosting
  • ion.com.tr : 1000 TL para ödülü
  • 360 Sosyal : 500 TL para ödülü
  • Jetbilişim : 500 TL para ödülü
  • Dijitanya : 1000 TL para ödülü
  • VagonSoft : 1000 TL para Ödülü
  • Zohi Hosting : 6 adet domain

Yarışmanın katılımcı ve sponsorlarını tanıdığımıza göre şimdi tüm katılımcıların uyması gereken yarışma kurallarından söz edelim.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Kuralları

Aşağıda göreceğiniz SEO yarışması kuralların büyük çoğunluğu ilk katılım evresini kapsamaktadır. Ancak bilinmesi adına eklemeyi uygun buldum. İşte yarışma kuralları;

  1. Yarışmacıların katılım için 31 Ocak 2022 tarihine kadar yarışmada kullanacakları alan adlarını ilan etmeleri gerekmektedir.
  2. Kullanılacak alan adlarının son 120 gün içinde tescil edilmiş olması gerekir. Ücretsiz olarak dağıtılan web siteleri yarışmaya katılamaz (wordress, Medium v.b)
  3. Kullanılacak alan adı daha önce başka bir amaçla (expireddomains’de) kullanılmış olabilir.
  4. Katılımcılar yarışmaya en fazla 3 farklı alan adı ile katılabilirler.
  5. Katılımcılar, Facebook SeoAnaliz grubunun üyesi olmalıdır.
  6. Katılımcılara 1 kelime öbeği verilecek ve yarışma süresi sonunda belirtilen kelime öbeğinde google sonuçlarında hangi domainin en üstte olduğuna göre bir sıralama yapılacaktır.
  7. Katılımcılar, yarışma boyunca SEO ile başarılı olmak için herhangi bir yöntemi kullanabilirler.
  8. Backlinkler ve dahili SEO kriterleri her katılımcı tarafından kendi stiline göre belirlenecektir.
  9. Yarışmaya kişi ve kurumlar katılabilir.
  10. Katılımcıların Kullanacakları web sitelerinde Discord grubumuzun ilgili kısmına ve seoanaliz facebook grubuna harici link verilmelidir.
  11. Harici kaynaklara bağlantılar nofollow veya dofollow olabilir.
  12. Sitede kullanılacak script, katılımcılar tarafından kendi tarzlarına göre seçilmelidir. Herhangi bir kısıtlama yoktur.
  13. Katılımcılar 31 Mart 2022 tarihinde sona erecek olan yarışmada, bitime son 10 gün kala içerik ekleyemeyecektir. Kaynak: https://iyinet2012seoyarismasi.org/

SEO Yarışması hakkında verilebilecek daha fazla bilgi bulunmuyor. Ancak tüm yarışmacıların dikkat etmesi gereken önemli birkaç detaydan bahsetmek istiyorum, bunlar SEO, SEO yarışması ve SEO Analiz kavramlarıdır.

1) SEO Nedir?

Bu terimi büyük olasılıkla daha önce duymuşsunuzdur ancak şu soruyu sormamış olabilirsiniz: SEO nedir? Ne olursa olsun cevaplamaya çalışacağız.

Arama Motoru Optimizasyonu veya SEO, Arama Motoru Sonuçları Sayfasında (SERP) organik trafiği artırma uygulamasıdır. Organik arama veya listeleme olarak da bilinir. Tüm anahtar kelimeler için bir numara olmak istiyorsanız, sıralamanızı yükseltmek için SEO uygulamanız gerekir.

Diyelim ki dondurma tarifleri için bir blog açtınız, ancak web siteniz organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almıyor. Bunun olmasının birkaç nedeni vardır:

  • Rakiplerinizin daha iyi içeriği var
  • Zayıf anahtar kelimeler kullanıyorsunuz
  • Zayıf bağlantı kurma uygulamaları kullanıyorsunuz
  • Web sayfanızın yüklenme süresi yavaş
  • Web siteniz iyi bir kullanıcı deneyimine sahip değil
  • Web siteniz yanlışlıkla indekslendi

SERP’de üst sıralarda yer almak için arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Bu makalede, Google’ın web sitelerini nasıl sıraladığını, farklı SEO türlerini ve sıralamanızı iyileştirmek için kullanabileceğiniz çeşitli SEO tekniklerini öğreneceksiniz.

Black Hat SEO Nedir?

Black hat SEO, arama motorlarının hizmet şartlarını ihlal eden uygulamaları ifade eder. Bir sayfanın arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) sıralamasını bir süre yükseltebilir, ancak arama motorunun hizmet şartlarına aykırı olduğu için arama motorlarından veya bağlı sitelerden yasaklanmanıza neden olabilir. Siyah şapka SEO tekniklerinden veya uygulamalarından bazıları şunlardır:

  • Anahtar Kelime Doldurma
  • Bağlantı Manipülasyonu
  • Yinelenen içeriğe sahip makaleler, sayfalar veya site açılış sayfaları oluşturma

Dikkatli olun: Kısa vadeli başarı yaşayabilirsiniz. Sitenize gelen trafik hızla artabilir, ancak Google cezaları her geçen gün daha karmaşık hale geliyor ve hem trafiğiniz hem de sıralamanız üzerinde ezici etkileri olabilir.

Beyaz Şapka SEO Nedir?

White Hat SEO, tipik olarak, arama motorlarının hüküm ve koşullarıyla uyumlu ve uyumlu olan SEO taktiklerini ifade eder. Ve adından da anlaşılacağı gibi, beyaz şapka SEO, siyah şapka SEO’nun kontrastıdır. Aşağıdaki gibi beyaz şapka SEO uygulaması:

  • Orijinal kaliteli içerik ve hizmetler oluşturma
  • Mobil uyumlu web sitesi 
  • Net ve anahtar kelime açısından zengin meta etiketlerin kullanılması

Bir SERP’deki arama sıralamanızı iyileştirecek ve ayrıca web sitenizin bütünlüğünü koruyacaktır.

SEO Türleri

Google’da belirli bir anahtar kelime için sıralama yapmak istiyorsanız, SEO uygulamanız gerekir. Bunun için iki strateji var:

  • Sayfa İçi SEO
  • Sayfa dışı SEO

Sayfa İçi SEO

Sayfa içi SEO, web sitesi öğelerini optimize etme işlemidir. Bunu yaparken, dikkate almanız gereken bazı faktörler vardır. Tüm bu öğeler, son kullanıcı olarak kontrol edebileceğiniz şeylerdir. Sayfa içi SEO’nun yönleri şunlardır:

Anahtar Kelime Araştırması

Web sitenizle ilgili herhangi bir şey yapmadan önce yapmanız gereken ilk şey, hangi anahtar kelimeler için sıralamak istediğinizi anlamaktır. Bunun için anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir.Bu süreçte, meta etiketler ve içerik oluşturduğunuz birincil ve ikincil anahtar kelimeleri seçersiniz.

Anahtar kelime araştırması için birincil bileşenler şunlardır:

  • Arama hacmi
  • Yarışma
  • alaka düzeyi

Anahtar kelimeleri aramak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve Ahrefs gibi anahtar kelime araştırma araçlarını da kullanabilirsiniz. Anahtar kelimeleri seçtikten sonra, devam edebilir ve sayfalarınızı bu anahtar kelimeler için optimize etmeye başlayabilirsiniz.

Başlık Etiketi

Başlık etiketi, web sitenizin içeriğinin özetini arama motoru sonuç sayfasında görüntüleyen bir başlık başlığı öğesidir. Ayrıca tıklama oranlarını da etkiler ve sayfa içi SEO’nun en önemli faktörüdür. Arama motorları, başlık etiketinin ilk 50-60 karakterini görüntüler.

Başlık Etiketi
Başlık Etiketi

Meta Açıklaması

Meta açıklama, bir web sayfasının içeriğini özetleyen kısa bir açıklamadır. Ayrıca arama motoru sayfası sonuçlarında da görüntülenirler. Başlık etiketine kıyasla, bir meta açıklama, kullanıcılara web sayfanızın ne hakkında olduğunu daha iyi anlamalarını sağlar. Meta açıklama ayrıca tıklama oranlarını da etkiler.

Meta Açıklaması
Meta Açıklaması

URL Yapısı

URL, Tekdüzen Kaynak Bulucu anlamına gelir. En iyi uygulama, web sayfasının ne hakkında olduğunu anlamaya yardımcı oldukları için SEO dostu URL’ler kullanmaktır. Zayıf URL yapısı, SEO’da büyük bir sorundur ve bu, web sitenizin daha düşük sıralara girmesine neden olabilir.

URL Yapısı
URL Yapısı

Başlık Etiketleri

Başlık etiketleri, içeriğinizin başlıklarını ve alt başlıklarını tanımlamaya yardımcı olur. Başlık etiketlerinin hiyerarşisi H1’den H6’ya gider. H1 bir sayfanın ana başlığıdır, H2 etiketi H1’in bir alt başlığıdır vb. Bu etiketler, arama motorlarının içeriği daha iyi okumasına ve anlamasına yardımcı olur.

Başlık Etiketleri
Başlık Etiketleri

Dahili Bağlantı

Dahili bağlantılar, web sitenizdeki web sayfalarını birbirine bağlayan bağlantılardır. Kullanıcıların web sitesinde gezinmesine izin verirler. Ayrıca, bağlantı eşitliğini (bir web sitesinden başka bir siteye aktarılan değer) yaymak için de faydalıdırlar.

Dahili Bağlantılar
Dahili Bağlantılar

Anahtar Kelime Kullanımı

Bir arama motoru, Doğal Dil İşleme (NLP) kullanarak bir web sitesini tarar. NLP, arama motorlarının içerik ve anahtar kelimeler aramasına yardımcı olur.

Örneğin: Web siteniz dijital pazarlama ile ilgiliyse ve içinde yalnızca “dijital pazarlama” anahtar kelimesini kullandıysanız, bu anahtar kelime için üst sıralarda yer alma şansınız düşüktür. Dijital pazarlama türleri, dijital pazarlama becerileri vb. ilgili anahtar kelimeleri eklemek önemlidir.

Anahtar kelime kullanımı
Anahtar kelime kullanımı
Anahtar kelime kullanımı
Anahtar kelime kullanımı

Site Haritaları

Site haritası, hem kullanıcıların hem de arama motorlarının bir web sitesinin yapısını anlamasına yardımcı olmak için bir web sitesi düzenlemenin bir yoludur. İki tür site haritası vardır:

  • HTML site haritaları: İnsanlar için tasarlandı
  • XML site haritaları : Tarayıcılar için tasarlandı

Artık sayfa içi SEO hakkında net bir anlayışa sahip olduğunuza göre, ‘SEO Nedir?’ bölümünün sayfa dışı SEO bölümünü tartışalım. makale.

Sayfa dışı SEO

Sayfa dışı SEO, arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamanızı iyileştirmenin başka bir sürecidir. Ayrıca, web sitenizin güvenilirliğini güçlendirmeye ve bir etki alanı otoritesi ve güvenilirlik duygusu oluşturmaya yardımcı olur. Sayfa dışı SEO’nun diğer faydaları, trafikte, sayfa sıralamasında ve marka bilinirliğinde artıştır.

Bağlantı Oluşturma

Sayfa dışı SEO, çoğunlukla bağlantı kurma ile ilişkilidir. Bağlantı kurma, diğer web sitelerinden sitenize köprüler edinme sürecidir. Bu aynı zamanda harici bağlantı kurma olarak da bilinir. Bağlantı kurmanın anahtarı her zaman içeriktir. Sayfa içi SEO açısından, kaliteli içeriğe sahip olmak, onu alakalı anahtar kelimeler ve sıralama için optimize etmenize olanak tanır. Sayfa dışı bir SEO stratejisinden, yüksek kaliteli içeriğe sahip olmak, diğer sitelerin sitenize geri bağlanmasını sağlar.

İşte bağlantı kurma için bazı stratejiler:

  • Yüksek kaliteli içerik oluşturma – İçeriğiniz orijinalse, iyi yapılandırılmışsa ve iyi okunuyorsa, diğer siteler sizinkine bağlantı verecektir.
  • Site dışı etkileşim – Sizinkine benzer diğer web sitelerinde çok zaman geçirin. Alakalı içeriğe sahip diğer siteleri arayabilirsiniz. İçeriğinizi onlarla paylaşabilirsiniz, içeriklerini sizinle paylaşabilirler. Ayrıca sosyal medya aracılığıyla ve blog yazarlarıyla işbirliği yaparak site dışı etkileşim elde edebilirsiniz.

‘SEO nedir’ öğrenirken bilmeniz gereken bazı yapılması ve yapılmaması gerekenler de vardır. Bir sonraki bölüm bunu kapsamaktadır.

Arama Motoru Optimizasyonu eğitim kursu ile anahtar kelime araştırması, teknik SEO, bağlantı kurma, analitik dahil olmak üzere SEO’nun birçok yönüne hakim olun.

SEO’da Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

İşte SEO için akılda tutulması gereken bazı önemli noktalar.

YAPILACAKLAR YAPILMAYACAKLAR
Beyaz şapka tekniklerini tercih edin (temelde yukarıda belirtilen tüm noktalar). Siyah şapka tekniklerini tercih etmeyin. Örneğin, keyfi olarak bir anahtar kelime seçmek ve o anahtar kelimeyi içeriğe doldurmak.
Kaliteli içeriğe sahip alakalı sitelerden backlink almaya çalışın. Alakasız sitelerden geri bağlantılardan kaçının.
Başlık etiketlerinizde anahtar kelimeler kullanın ve birden çok web sayfası için benzersiz bir başlık etiketine sahip olun. Aynı başlık etiketlerini birden çok web sayfasında çoğaltmayın.
Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için ilgi çekici içerik yazın. İçeriği intihal etmeyin.
Anahtar kelime araştırması yapın. Tüm anahtar kelimeler için hacmi ve rekabeti anlayın. Anahtar kelime doldurmaktan kaçının. Google bunu yakalayabilecek.
Web sitenize doğal olarak dahili bağlantılar oluşturun. Site çapında geri bağlantılar oluşturmaktan kaçının.
İçeriğinizi sıralamak zaman alır, bu yüzden sabırlı olun ve bir süre bekleyin. Stres yapmayın ve siyah şapka tekniklerini kullanmaya başlayın.
Web sitenizi birden fazla cihazda duyarlı ve kullanıcı dostu yapın. Web sitenizi masaüstü için hazırlarken mobil cihazları göz ardı etmeyin. Günümüzde çoğu kullanıcı arama işlemlerine cep telefonlarından başlıyor
İşte SEO için akılda tutulması gereken bazı önemli noktalar.

SEO ve SEM

Devam etmeden önce ‘SEO Nedir?’ makale, birçok insanın kafasını karıştıran bir şeye değinmeye değer – SEO ile SEM arasındaki fark. Her ikisi de başarılı bir dijital pazarlama kampanyasının kritik bileşenleridir ve SEO aslında SEM’in bir alt kümesidir. Burada daha ayrıntılı olarak ele aldığımız temel fark, SEM’in belirli demografileri hedeflemek için ücretli arama motoru reklamcılığı kullanmasıdır.

Google Web Sitelerini Nasıl Sıralar?

Web siteleri, öncelikle web sayfalarınız ile belirli bir anahtar kelime için diğer web sayfaları arasındaki rekabete göre sıralanır. En iyi uygulamaları takip eden web sayfaları, rekabette diğer tüm web sayfalarını geride bırakır ve bu anahtar kelimeler için üst sıralarda yer alır.

Google gibi arama motorları, bir web sitesini sıralamak için üç temel adımı takip eder. Onlar:

  1. Emekleme
    Arama motorlarında, bir web sitesini tarayan ve tüm web sitesinin içeriğini kopyalayan ve onu arama motorunun dizininde saklayan örümcekler veya botlar bulunur.
  2. indeksleme
    Dizin oluşturma, web sayfalarını Google arama sonuçlarına ekleme yöntemidir. Web siteniz bir arama motorunun dizininde değilse, hiç kimse web sitenizi bulamaz.
  3. Sıralama
    Google’a bir şey yazdığınızda, en alakalı web siteleri (dizinden) arama sonuçlarında görünecektir. Bu sonuçlar, kullanıcı konumu, dil, deneyim vb. gibi birden çok faktöre dayanmaktadır.

Sıralamaya giren birçok faktör vardır – alaka düzeyi kritik bir unsurdur. Örneğin, Simplilearn yazarsanız, Simplilearn web sayfaları o anahtar kelimeyle alakalı oldukları için organik olarak görünür. Ancak, son kullanıcı için sayfa yükleme süresinin hızlı olduğundan da emin olmanız gerekir. Google, birinin bir web sitesinde ne kadar süre kaldığı ve hemen çıkma oranı (tek bir sayfayı görüntüledikten sonra siteden ayrılma) gibi diğer faktörleri de hesaba katar.

Dil ve konum da sıralamada hayati bir rol oynar. Örneğin, Hindistan’da arama yaparsanız, sonuçlar Amerika Birleşik Devletleri’ndeki sonuçlardan farklı olacaktır. Bunun nedeni, Google’ın farklı zamanlarda farklı sayfaları tarayan farklı botlara sahip olması ve Google’ın dizininin sürekli olarak güncellenmesidir. Ancak, gerçek zamanlı olarak senkronize edilmiyor.

Daha da detaylandırmak gerekirse, İstanbul’dayken “kafe” araması yaparsanız, farklı sonuçlar göreceksiniz. Şimdi Ankara’dayken “kafeler” için arama yaparsanız, farklı sonuçlar göreceksiniz.

Özetlemek gerekirse, Google sıralaması için en önemli faktörler alaka düzeyi, kullanıcı deneyimi, dil ve konumdur.

2) SEO Yarışması Nedir?

SEO yarışmasını oluşturan insan, aynı zamanda yarışmanın kurallarını da belirtir. Site sahipleri bu yarışmalara katıldıkları zaman tek amaçları, arama motoru aramalarında yarışma sahibinin belirlediği cümlede ilk sıralara çıkmaya çalışırlar. İlk sıralara ulaştıkları zaman sponsorlar tarafından ödüllerini kazanırlar. Kaynak: https://www.seohocasi.com/seo-yarismasi-nedir/

3) SEO Analizi Nedir?

Bir SEO analizi, arama motoru sıralama potansiyelinizi (SERP’ler) artırmak için sitenizde yapabileceğiniz tüm olası iyileştirmeleri ortaya çıkarır. Sitenizin denetimi, arama motoru botları için optimize edilecek en iyi yerleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Bir SEO analizi yaparak, SEO stratejinizin hangi bölümlerinin başarılı olduğunu belirleyebilecek ve sizi sıralamada yükselmekten alıkoyan sorunları tespit edebileceksiniz.

SEO verilerini analiz etmek, sitenizin içeriğini ve site tekniklerini en iyi şekilde nasıl geliştireceğiniz konusunda size bilgi sağlar ve arama motorlarına içeriğinizi ve içeriğiniz ile ziyaretçinin arama sorgusu arasındaki bağlantıları gösterirken daha iyi bir ziyaretçi deneyimi sunmanıza olanak tanır.

Basit gerçek şu ki, daha üst sıralarda yer almak, erişiminizi genişletmek, daha fazla ziyaretçi çekmek ve iş hedeflerinize ulaşmak istiyorsanız bir SEO çalışması mutlak bir ihtiyaçtır.

Karanlıkta çekim yapmak yerine akıllı seçimler yapıyorsunuz, bu da çalışmayabilecek bir şeye daha az zaman ve para harcadığınız anlamına geliyor.

Sitenizin kapsamlı bir SEO denetimi olmadan SERP’lerde sitenizin konumunu artırma konusunda bilinçli seçimler yapmak zordur.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması içeriği Konu Anlatımı sitesinden alıntıdır.



source https://konuanlatimi.net/seo-analiz-google-siralama-yarismasi/

Yorumlar