SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?

Konu Anlatımı - Konu Anlatımı ve sosyal içerik platformu

SEO ne demek? SEO açılımı Search Engine Optimization ve Türkçe anlamı Arama Motoru Optimizasyonu ‘dur. SEO, internet sitelerinin trafiğini doğal yollarla artırmayı amaçlayan bu sayede internet sitelerine ziyaretçi, müşteri veya kazanç sağlamasına imkan sunan, Google algoritmalarına uygun çalışmalar için verilmiş genel tanımdır.

SEO ile doğal yollarla trafik elde etmek, reklam bütçesini çok fazla harcamadan müşteri kazanmaya veya reklam alanları ile gelir elde etmeyi amaçlayan sitelerin hedeflerini gerçekleştirmesine imkan sunar. Bu sebeple SEO çalışmaları yapmak, dijital ortamda büyüme hedefi olan her internet sitesinin, firmanın yapması gereken çalışmaların temelini oluşturmalıdır.

SEO nedir?

SEO, Google algoritmalarına uyum sağlayarak e-ticaret siteleri, pazaryerleri, içerik siteleri gibi dijital ortamdan gelir elde etmeyi hedefleyen internet sitelerinin arama sorgularında üst sırada çıkmak için doğal çalışmalar yaparak kazanç elde etmeye imkan veren Google algoritma yapısına teknik olarak uyumlu çalışma yapmaktır. Arama sorgularında internet sitenizin sıralamalarını iyileştiren / artıran her türlü çalışmaya SEO çalışması diyebiliriz. Bu çalışmaların temel amacı internet sitenize ziyaretçi veya müşteri kazandırmaktır.

Neden SEO?

SEO ile müşteri bulmak uzun soluklu çalışmalar gerektirir. Bu çalışmaları istikrarı bir şekilde sürdürürseniz, sitenizi çeşitli ürünleri satın almak için ziyaret eden kemik bir müşteri kitlesi edinmenin yolu açılır. Bu durumu şöyle açıklayabiliriz; Cadde üzerinde sürekli insanların geçip gittiği bir yerde işletmenizi açarsanız sattığınız ürünleri görüp ilgisini çeken kişilerin sizden alışveriş yapma olasılığı artar.

Tam aksine, insan kalabalığından uzak noktalarda ürün satan bir mağazanız, işletmeniz varsa bu durumda çok iyi ürünler satıyor olsanız da sizi fark eden kişi sayısı azalacak ve bu da satış hedeflerinize ulaşmanızı zorlaştıracaktır. Fiziki olarak anlattığımız bu durumun dijital ortamda cadde üzerinde mağaza sahibi olmanın yolu SEO çalışmalarından geçmektedir. SEO çalışması yaparak internet sitenizdeki aranan ürünlerin sıralamasını yükseltir ve doğal bir müşteri kitlesi oluşturursunuz.

Ürün sattığınızı düşünerek bir e-ticaret sitesi örneği verelim;

Global pazarda fiziksel olarak dükkan kiralamak ve iş büyütmek yerine, dijital ortamlarda e-ticaret siteleri üzerinden ürün satarak büyümek çok daha yaygındır. Amazon örneğini verecek olursak, internet sitesinden siparişi alır, gelen siparişi büyük depolama alanlarından dağıtıcılara teslim eder ve maksimum sürede tüketiciye ürünü ulaştırır. Bunu yaparken büyük dükkanlar kiralaması gerekmez. Bu süreci sadece sipariş ve lojistik tarafındaki sorunsuz iş trafiği ile yürütür.

Amazon örneğinde de olduğu gibi, siz de kendi e-ticaret sitenizi kurup, satmak istediğiniz ürünlerin lojistiğini sağlayarak ürün satabilirsiniz. Aklınıza müşteriler bizi nasıl bulacak? sorusu gelmelidir. Müşterilerin internet sitenizi bulabilmesinin temelde iki yolu vardır;

  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları ile sitenize eklediğiniz ürünleri Google arama motorunda üst sıralara çıkararak, ilgili ürünü arayan kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlamak.
  • Google arama motorunda satmak istediğiniz ürünler için reklam vermek.

SEO nasıl yapılır?

SEO kendi içerisinde çeşitli dallara ayrılır. Site içi SEO ve Site dışı SEO olarak genelleyebiliriz. Site içi SEO çalışmalarında internet sitesinin kullandığı yazılımın temiz kodlanmış olması, yazılımın teknik hatalarının olmaması, kullanıcı dostu olması (UX ve UI) gibi detaylarla ilgilenilmesi gerekir. Site dışı SEO ise internet sitenizin farklı internet sitelerinde, yayın organlarında veya fiziksel reklam alanlarında marka algısı ve bilinilirliğini artıran çalışmaların genel tanımlamasıdır.

İç Optimizasyon

Site içi SEO, sitenizi ziyaret eden misafirlerinize yaşattığınız kullanıcı deneyimidir. Sitenizin teknik sorunlarının olmaması, kolay kullanılabilir olması site içi seo’nun temelini oluşturur.

Dış Optimizasyon

Site dışı SEO yani dış optimizasyon, markanızın tanıtımına odaklanan çalışmalar bütünüdür. Temel mantığında reklamlarla marka bilinilirliği artırılmaya çalışılır. Doğal çalışmalar için de backlink mimarisi oluşturulur. Backlink, referans olmanın internet siteleri arasındaki tanımlamasıdır. Özetle, farklı bir internet sitesinin sizin sitenize referans olması demektir.

Reklamlar

Site dışı optimizasyonlarda reklam yönetimi yaparak, markanızı geniş kitlelere ulaştırabilir ve kolayca tanınmasını sağlayabilirsiniz. Reklam bütçenizi doğru şekilde yöneterek, ürün satabilir, markanızın hedef kitlenize uygun olarak tanıtılmasını sağlayabilir veya yeniden pazarlama reklamları ile sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan müşterilere reklamlarınızı yeniden gösterebilirsiniz.

Backlink

İnternet sitenizin, genel otoritesini artırmak için farklı internet sitelerinden bağlantılar alabilirsiniz. Bu bağlantılar, internet sitenizle alakalı, doğru kaynaklardan olmalıdır. Backlink önemli ve titiz çalışmalar gerektirir. Otoritesi olmayan internet sitelerinin Google arama motorunda üst sıralara doğal yollarla çıkabilmesi kolay değildir. Bu sebeple otorite kazanılmalıdır. Otorite kazanmak için de backlink çalışmalarının dikkatli yürütülmesi gerekir.

SEO Eğitimi almalı mıyım? SEO Eğitimini kimler almalı?

SEO, global pazarda uzun yıllardır varlığını sürdürüyor olsa da Türkiye’de bu konu çok yeni. Bu sebeple müşterilerin de temel düzeyde seo eğitimi alması önemlidir. Şayet müşteri temel seo bilgilerine sahip olursa, SEO Uzmanından talep edeceği işleri takip edebilir ve denetleyebilir.

Talep ettiğiniz işi sizin yerinize denetleyecek bir çalışanınız yoksa, kendi iş sürecinizi ve gelişmeleri siz takip etmek zorundaysanız mutlaka seo eğitimi almalısınız. Alacağınız eğitim, sizin seo uzmanı ile olan iletişiminizi geliştireceği gibi talep ettiğiniz işlerin aşamalarını da takip ederek sonuçlarını analiz edebilmenize imkan sağlayacaktır.

SEO Uzmanı Seçerken Nelere Dikkat Edilir?

Aldığınız eğitimden sonra, hizmet alacağınız SEO Uzmanına sorabileceğiniz sorular için seo uzmanının neler yapabileceğini öğrenin. Bunların dışında sizin merak ettiğiniz sorular olursa sormaktan çekinmeyin.

SEO Uzmanı kimdir? Benim için ne yapar?

SEO Uzmanı, internet sitelerini arama motorları (Google, Yandex, Bing, Yahoo, Yaani) için optimize ederek stratejiler geliştiren kişidir. Ürettiği stratejilerle internet sitesinin trafiğini artırmayı hedefler.

Arama motorlarında internet sitenizin trafiğini artırır

SEO Uzmanı, şirketinizin internet sitesinin arama sorgularında yükselmesi için çalışma stratejileri geliştirir. Bu stratejileri uygulayarak arama motorlarında periyodik olarak yükselme sağlayabilirsiniz.

İnternet sitenizdeki sorunları tespit eder ve yazılımcınıza iletir

SEO Uzmanı, internet sitenizdeki yazılımsal veya teknik sorunları tarar, tespit eder ve size raporlar. Buldukları hataların düzeltilmesi için süreci yönetir.

Doğru içerik üretimi için teknik kriterleri yazarlarınıza öğretir

SEO Uzmanı, Sitenize içerik üreten yazarların nasıl içerik üretmesi gerektiği konusundaki eğitimini verir ve gerekli düzeltmeleri sağlar ve denetler.

SEO Uzmanı Backlink stratejisi oluşturur

SEO Uzmanı, İnternet sitenize uygun kaynaklardan backlink alımını ve mimarisini yönetir. Backlink mimarisi hatalı kurgulanmamalıdır. Aksi halde sitenizde trafik kaybına neden olabilecek sorunlar yaşayabilirsiniz. Backlink alımını SEO Uzmanı gözetiminde yapmalısınız.

SEO ile ilgili Sık sorulan sorular

SEO hakkında aklınıza takılan ve cevap bulmakta zorlandığınızı düşündüğüm bazı soruları aşağıda yanıtlayacağım. Burada yer almayan soruların haricinde merak ettiklerinizi sorabilir ve SEO hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hedeflediğim kelimede 1. sıraya gelmek için garanti veriyor musunuz?

Google algoritması 1 yılda yaklaşık olarak 500 kadar değişiklik yapar. Bunlardan 4-5 tanesi çekirdek güncellemesi olarak adlandırılır ve ciddi değişiklikler yapılır. Böyle bir ekosistemde size 1. sıra garantisi vermek sizi dolandırmaktan başka bir şey değildir. Size garanti verenlere itibar etmeyiniz. SEO sizin arama sorgularındaki varlığınızı iyileştirir. Daha yüksek performans elde etmenizi sağlar, daha çok müşteri getirir fakat sizi 1. sıraya getirme garantisi vermez.

SEO sadece backlink çalışması mı? Backlink almak yeterli mi?

SEO kendi içerisinde çeşitli alanlarda değerlendirilmeli. Site içi ve Site dışı SEO kurallarını dikkatli bir şekilde uygulamalısınız. Bu uygulamalardan sonra backlink mimarisi oluşturulmalıdır. Backlink SEO çalışmalarının en fazla %2’sini oluşturur. Asıl önemli olan ziyaretçinize veya müşterinize sunduğunuz hizmetin sorunsuz olmasıdır.

Google’da hızlı indeks almak için neler yapılmalı?

Google botlarının sitenizi daha sık ziyaret etmesi için sitenize düzenli olarak içerik girişi yapmalısınız. İçerik kalitesi ve farklı kaynaklardan ziyaretçi çeken backlinkler hızlı indeks almanıza fayda sağlar. Bunun yanı sıra, etkileşimi yüksek sosyal paylaşımlar da hem hızlı index almanıza fayda sağlar hem de sıralamalarınızı olumlu etkiler.

Sesli aramalar için SEO çalışması nasıl yapılmalı?

Siri veya Google Asistan gibi asistanlar Google’da sizin yerinize arama yapabilir. Bu tür arama yaparken uzun kuyruklu sorgular tercih edilir. Örneğin “Kırmızı renk Golf 1.6 fiyatları” gibi bir sesli sorguya yanıt veren internet sitesinde aranan niteliklere yanıt veren bilgiler yer almalıdır. Bu durumda sesli sorgulara SEO çalışması yapabilir ve ziyaretçileri internet sitenize çekebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

SEO Nedir?

SEO Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermesi için yapılan çalışmaların tümüne verilen isimdir. SEO aynı zamanda Arama Motoru Optimizasyonu'nun İngilizce karşılığı olan Search Engine Optimization (SEO) kelimelerinin kısaltılmış biçimidir. Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları sayesinde web sitenizin ziyaretçi sayısını organik olarak artırabilirsiniz. Bu çalışmaları yapan kişilere SEO Uzmanı ünvanı verilmektedir.

SEO Uzmanları sizin için web sitenizin sıralamalarını iyileştirmek için çalışmalar gerçekleştirler. Bu çalışmaların en önemlileri arasında, site içeriğinin analizi ve yapısının incelenmesi, teknik analizler ve iyileştirmeler, anahtar kelime araştırması ve içeriğin buna göre uyarlanması, sektör dinamiklerine göre çalışmaların planlanması yer almaktadır. Her uzman SEO çalışmalarını gerçekleştirirken hizmet verdiği firmaya bunun eğitimini de vermelidir. Sebebi, müşterinin aldığı hizmet hakkında bilgi sahibi olmasını ve hizmetin daha şeffaf ilerlemesini sağlamaktadır.

SEO Uzmanları, Danışmanlar ve Ajanslar Neler Yapar?

SEO uzmanları, danışmanları ve ajansları web sitenizin organik görünürlüğünü artırmak için çalışmalar gerçekleştirirler. Burada önemli olan doğru kişi ya da kurumu seçmektir. Çoğu kişi ya da kurum öncelikle site içeriğini ve yapısını analiz eder, web sitesinin geliştirilmesiyle alakalı incelemeler yapar ve önerilerde bulunur. İçerik geliştirme ekibine geri bildirim sağlar ya da içerik üretme hizmeti veriyorsa bunu tamamen kendisi üstlenir. Anahtar kelime araştırmalarını gerçekleştirir, içerikleri buna istinaden üretir ya da revize eder. Çevrimiçi kampanyaları organize eder, SEO Eğitimleri gerçekleştirir. Eğitim vermesinin amacı ise hizmet verdiği kişinin bu sürece tamamen hakim olması içindir.

Google şunu söyler: Google ile reklam vermenin SEO performansına etkisi yoktur. Ben para vereyim Google beni nasıl olsa ödüllendirir düşüncesi yanlış bir düşüncedir. Fakat buna şu açıdan bakmanız gerekir. Google'a reklam verir, gelen kullanıcının iyi bir deneyim yaşamasına neden olacak bir site ve içerikle karşılaşmasını sağlarsanız bu olayı tamamen değiştirir. İşte bu bir yükselme sinyalidir. SEO hizmeti alırken özellikle eğitim tarafına odaklanmanızı öneririm. Şunu unutmayın kimse sizin bebeğinizle kendi bebeğiymiş gibi ilgilenmez. Bu nedenle önce denetlemeye hakim olun sonra hizmet alın. Basit düzeyde denetleme sürecine hakim olmak için sizler için hazırladığım içerikleri inceleyebilirsiniz.

Neden Google SEO?

Aslında cevabı çok açık ve net. Arama motorları arasında en büyük pazar payına sahip olan arama motoru Google. Bu nedenden dolayı Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları genellikle Google için yapılmaktadır. Web sitesi sahipleri Organik trafiklerinin büyük bir bölümünü Google kaynağından almaktadır.

Teknik SEO Nedir?

Teknik SEO, web sitemizin arama motorlarında sıralamasını daha iyi konumlara getirmek için teknik yönlerini ele alıp iyileştirmeyi ifade eder. Bir web sitesini daha hızlı, daha kolay taramak ve arama motorları için anlaşılır hale getirmek teknik optimizasyonun temel taşlarıdır. Site içi SEO, Teknik SEO'nun bir parçasıdır.

SEO Açılımı Nedir?

SEO Açılımı, Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur. SEO’nun kısa ve net olarak tanımını yapmak gerekirse; web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafik artışı sağlaması için yapılan çalışmalar bütünüdür diyebiliriz.

SEO Fiyatları Neye Göre Belirlenir?

Son zamanlarda SEO Fiyatları neye göre belirlenir sorusunu çok sık almaya başladım. Sektörde bu hizmeti verenlerin nasıl belirlediğini bilmem ama ben kendimden bahsedeyim. Bir hizmette fiyat belirlerken o iş için kaç saat çalışacağımı ortaya çıkarırım. Çıkardığım saat ile saatlik ücretimi çarpar o iş için fiyatımı belirlerim.

SEO Yapmak Ne Kadar Kolay ya da Zor?

Öncelikle net bir cevap vermek isterim: SEO çok kolay. SEO'yu zorlaştıran bizleriz. Birileri çıkıyor diyor ki: "Çok zor, sırları var, bilinmeyenler var, özel stratejileri var, yapamazsınız hele sen asla yapamazsın." Yapmanız gereken ilk şey bu kelimeleri kullanan kişilerden uzaklaşmak. Sonra inanmak. İnanın, başarabileceğinize inanın. Çalışın, araştırın ve kendinizi geliştirin. Doğru kaynakları referans alın.
Daha hızlı ve uygulamalı öğrenmek isterseniz özel eğitimleri tercih edebilirsiniz. Bunun içinde hizmetler bölümünde yayında olan SEO Eğitimi sayfamı inceleyebilir, detaylara ulaşabilirsiniz. Hayal edin: Kimseye ihtiyacınız yok ve web sitenizin SEO çalışmalarını yapabilecek seviyeye geldiniz. İmkansız değil.

Sadece SEO ile Başarı Elde Edilir mi?

Net olarak cevap vereyim yine: Hayır. Bu tabiri caizse çok büyük bir hata olur. Bunu bir örnekle anlatmak isterim: Gelin Dijital'i bir futbol takımı olarak ele alalım. SEO golcü olsun. Şimdi en önemli soru şu: "Bir takım sadece golcü ile maç kazanabilir mi?" Cevapları duyar gibiyim. 🙂 Tabi ki hayır. Şimdi ilk 11'i bir de şöyle hayal edin: Kaleci (Finans), Sol Bek (Hızlı Site), Sağ Bek (Temiz Kodlama), Stoper (Mimari Yapı ve Kullanılabilirlik), Orta Saha (İçerik ve Sosyal Medya Yönetimi), Sağ Açık (Google Ads), Sol Açık (Sosyal Ads), Golcü Arkası (Yeniden Pazarlama) ve Golcü (SEO). Nasıl takım ama? Bu takım kaybeder mi? Bu takımla sahaya çıktığınızda artık süreç rakibinizin aldığı kararlara ve çalışmalara göre şekilleniyor. Aldığı kaynaklar, yaptığı finansal yatırımlar, ürettiği içerikler ve daha fazlası.

SEO'yu dikkate alır ve önemserseniz başarıya ulaşırsınız. Aksi taktirde anlık başarılar yaşamaya devam eder sürekli başarılara hasret kalırsınız.

SEO'da Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Ben şahsen Google arama motorunun kalite yönergelerini dikkate alıyorum. Siz değerli ziyaretçilerime de bu yönergeleri dikkate almanız yönünde geri bildirimlerde bulunmak isterim. Özellikle https://ift.tt/NLOo8B4 bağlantısında yer alan yönergeleri inceleyip buna göre hareket ederseniz başarısız olmanız imkansız.

Bu yönergeler arasında Temel ilkelerden özel yönergelere varana kadar bir çok bilgi yer almaktadır. Aslında önerdiğim bağlantıda SEO çalışmalarının nasıl yapılması gerektiğini net olarak anlıyorsunuz. Bunu ben değil Google söylediği için daha anlamlı oluyor. Bağlantısını paylaştığım sayfada özellikle uzak durmanız gereken konular var. Mutlaka incelemeli ve uzak durmalısınız. Size web sitenizle alakalı olarak uzak durmanız gereken konularla alakalı geri bildirimde bulunan, faydalı olduğunu söyleyen hiçbir kimseyle çalışmamalısınız. Unutmayın bu bir oyun ve bu oyunun kuralları var. SEO'da başarıya ulaşmak için kurallara uyun ve sabredin.

Faydalı Bilgiler

Google'ın dediği gibi, size durup duruken e-posta gönderip Arama Motoru Optimizasyonu için pazarlama yapan, size ilk sırayı vaad eden herkesten uzak durun. Bu bilgiye olarak https://ift.tt/5eoz8kJ bağlantısından ulaşabilirsiniz. Ayrıca hakkında güven veren yorumları olmayan, referansları olmayan, yaptığı işi açık açık anlatmayan uzman ve SEO'lardan uzak durmalısınız. Bu işin gerçekten zor olduğunu, sizin anlamayacağınızı iddaa eden, sizin için çalışan ama rapor sunmaktan kaçan kişi ya da kurumlarla çalışmayın.

Yine Google'ın yaptığı açıklamaya istinaden paylaşıyorum: Çalıştığınız uzmanların sitelerine bağlantı vermemelisiniz. Size, başarının bağlantılarla geleceğini idda edenlere, köprü bağlantılar kuranlara ve kötü amaçlı yazılımlarla sitenize sahte trafik yollayıp size başarı vaad edenlerle çalışmayın.

Sonuç

Yazının girişinde de bahsettiğim üzere, dijital ortamda işletmenizin varlığını ortaya çıkarmak, büyütmek gibi hedefleriniz varsa SEO çalışması yapmak veya yaptırmak gereklidir. SEO sizin doğal müşteri ağınızı genişletir. Reklam bütçenizi düşük tuttuğunuz zamanda bile size müşteri akışı sağlar. Markanızın tanıtımında etkin rol oynar. İşte bu nedenlerle SEO dijital alanda var olmak isteyen işletmeler için olmazsa olmazdır.

konuanlatimi.net, SEO çalışmalarının sonucu olarak arama sorgularında üst sıralara çıkabilmekte ve kendi ziyaretçisini artırmaktadır.

SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır? içeriği Konu Anlatımı sitesinden alıntıdır.



source https://konuanlatimi.net/seo/

Yorumlar